ظهور امام عصر(عج) رخ داده است
یکی از این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، تدریجی بودن تحولات میباشد؛ فیالمثل حرکت وضعی زمین و در پی آن طلوع و غروب خورشید یک فرایند تدریجی است؛ اگر خورشید به یک باره در آسمان زندگی مادی و طبیعی طلوع یا غروب کند در روند حیات اختلال ایجاد میشود، و هیچ موجود زندهای قادر به تطبیق خود با تغییر وضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و نظم زندگی به هم میریزد. خورشید باید به تدریج غروب و طلوع کند تا موجوداتِ تحت تاثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده و حیات به چرخهی نظم خود ادامه دهد. نظیر همین اتفاق نیز در حیات معنوی و ملکوتی بشر، در حال، اتفاق افتاده است»
علامه بزرگوار در توضیح این مطلب فرمودند: «امام معصوم، خورشید آسمان حیات معنوی بشر است و طلوع و غروب ایشان در صحنه حیات بشر تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است؛ اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت بطور دفعی و بدون هیچ زمینهای واقع شود، مسلما جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت؛ بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است.
با بررسی تاریخ حیات با برکت حضرت در مییابیم که این اتفاق درمورد غیبت حضرت واقع شده است، غیر از اینکه حیات سه امام همام قبل از امام عصر(عج) ـ امام علی النقی(ع)، امام محمدتقی(ع) و امام حسن عسگری(ع) ـ تقریبا به حالت غیبت بوده و نوعی تمرین برای شیعیان برای زندگی مومنانه بدون ارتباط فیزیکی با امام بود.
غیبت حضرت نیز به دو مرحله غیبت صغری و کبری تقسیم میشود: مرحله غیبت صغری به مثابه آماده کردن مردم برای غیبت اصلی و طولانی حضرت بوده است. همین حکمت در دوران ظهور حضرت هم رعایت خواهد شد؛ بشری که در طول صدها سال در دل ظلمت زندگیِ بدون حاکمیت فرهنگ توحیدی- ولایی نشو و نما پیدا کرده ظرفیت تحمل ناگهانی نور وجودی را که به تعبیر قرآن زمین را اشراق میکند "اشرقت الارض بنور ربها..." ندارد لذا باید واسطه در این بین وجود داشته باشد، بدین معنا که مجالی برای تجلی نور ایشان در وسعتهای محدود بوجود آید، که مردم بتوانند خود را برای حضور آن مقام رفیع آماده کنند.»
سپس آن عارف روشن ضمیر تاملی کرده و با قاطعیت، جملاتی فرمودند که باعث شد جمع حاضر به وجد آمده و طوفانی از شادی و سرور در دل و جان حضار پدید آید و آن از این قرار بود:
«قرائن و شواهد نشان میدهد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم و بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه میباشد»
آنگاه این مژده بزرگ رابا بیان مثالهایی شرح دادند، ایشان فرمودند:
«مثلا این مراسمات عبادی و معنوی را ببینید؛ روزی در همین شهر قم، اگر چند طلبه بهصورت انفرادی و با هزینه شخصی چند روزی اعتکاف میکردند، میگفتیم الحمدلله معنویت در حوزه پیشرفت کرده، ولی اکنون میبینیم چند هفته قبل از ایام اعتکاف شاهد جوانانی هستیم که چندین شبانه روز و در سختترین شرایط و با کمترین امکانات در مساجد و حرمها معتکف میشوند و عمده هدف خود را خودسازی برای آمادگی ظهور اعلام میکنند. مگر در ایام رژیم گذشته عموم مردم از معارف اهل بیت و ادعیه ایشان اینقدر اطلاع داشتند!؟
در روز عرفه در غیر صحرای عرفه شاید خواصی پیدا میشدند که دعای عرفه سیدالشهدا را با آن مضامین بلند و عرشی قرائت میکردند؛ اما اکنون چه؟ از ظهر تا عصر عرفه، مساجد، حرمها و خیابانهای اطراف و رسانهها بسیج میشوند تا میلیونها انسان اعم از نوجوان و جوان و پیر و زن و مرد و عامی و عالم در کنار هم نشسته و با ناله و تضرع، این دعای به این حجم را قرائت میکنند.
اینها فرج امام زمان نیست، پس چیست؟
زمانی بر این ملت گذشت که حتی در میان خواص کمتر کسی پیدا میشد که بتواند قرآن را از روی مصحف، به درستی قرائت کند تا چه رسد به درک معانی و معارف قرآن؛ اما اکنون میبینیم که درسراسر کشور دهها هزار حافظ و قاری قرآن تربیت شدهاند که بدنبال درک حقائق قرآن و عمل به آنها هستند
آیا اینها جلوههای ظهور نیست؟
نماز جمعهها، راهپیماییها، جهادها و شهادتها، احیاء مهدیهها، اقبال مردم به دعای ندبه و... همه و همه نشان از یک خیزش عظیم و تحولی بیسابقه در تاریخ تشیع و همه جلوههایی از ظهور صغری است.
انقلاب اسلامی ایران ظهور برنامهای، شخصیتی و حقوقی حضرت مهدی موعود (عج) بوده، و ظهور جهانی و اصلی حضرت، ظهور شخصی و حقیقی ایشان میباشد. هر کس هر کاری میخواهد در دوران ظهور انجام دهد الان شروع کند، چون وقتش فرا رسیده و زمینهاش از هر جهت آماده است.
به نقل از دوست و برادر گرامی: حاج مهران: http://www.hajmehran.blogfa.com